04.05.2019-06.05.2019
Bornholm
Øen var i sidste uge på den anden ende, hvor der blev afholdt årets Trolling Master Bornholm 2019, med over 400 tilmeldte både.
Et kæmpe internationalt fisketræf, som engagerer hele øen for altid at afvikle et perfekt arrangement, der er centreret omkring Tejn Havn. Starten på Trolling Master Bornholm 2019, var fredag 26.04., se video. Det samlede resultat blev over 1100 indvejede laks, på over 80 cm. Læs mere.
Vi var 4 gutter, som havde bestilt plads hos Verona Fishing i Sandvig ugen efter dette store arrangement, og vi skulle sejle 2 dage fra Hammer havn og overnatte i 2 dejlige lejligheder hos Danhostel
i Sandvig, kun 1½ km fra Hammer Havn.

Vores spændte team inden afsejlingen fra Hammer Havn kl. 8:00.
Fra venstre, Torben, Bjarne, Hans-Henrik og Claus.

Første halvdelen af dagen havde vi en svag vind på 5-6 m/s og ingen fisk. Blæsten tog til, op mod 7 m/s, og godt middag var den første laks på dæk, det var Bjarne som landede en flot fisk på 7,2 kg.

Ganske kort efter, var den gal igen, og det var Torben som landende endnu en flot laks på 8,0 kg. Desværre ikke ydeligere fisk resten af dagen, og vi var i havn omkring kl. 16:30.

Dagens storfangere sammen med skipper Anders.

En dejlig dag på havet var slut, med 2 flotte fisk på land, og en enkelt mistet. Desværre fik vi den kedelige meddelelse, at vi ikke kunne sejle dagen efter, på grund af vind på omkring 10 m/s eller mere.
Det blev i stedet til en dejlig tur Bornholm rundt, inden hjemturen over Rønne-Ystad.
Ved udcheckning hos Verona Fishing, besluttede vi at gentage vores gode arrangement igen næste år, så vi har reserveret plads den 26.04 - 28.04.2020.